E sambata, e info turistic..
Astazi m-am gandit sa-ti povestesc putin despre check-in si ce implica acesta.
Check-in-ul este procedura de inregistrare a pasagerilor si a bagajeler atunci cand ai achizionat un bilet de avion.
La check-in sunt verificate documentele de identitate (carte de identitate/ pasaport), alte documente, dupa caz – procura/ cazier (in anumite cazuri in care calatoresc minori), viza, etc. şi biletul (codul) de călătorie.
Daca toate acestea sunt valide si corecte, se eliberează tichetul de îmbarcare (boarding pass) şi se face inregistrarea bagajelor (cele de cala merg la cala, cele de cabina/de mana, etichetate sau nu, le iei in avion).
Check-inul este o procedura obligatorie, este facuta pentru toate zborurile si fiecare pasager primeste un loc in aeronava (de exemplu 6A, 12D…).
In functie de politica companiei aeriane si tipul de bilet achizitionat, check-inul online se deschide cu un anumit număr de zile/ore înaintea zborului (de la 30 de zile inainte, pana la, de regula, 48 sau 24 de ore) şi se închide cu o jumatate de ora inainte de plecare.
Daca nu ai efectuat check-inul inainte de a ajunge la aeroport, trebuie sa stii ca poate fi facut si direct acolo.
La zborurile charter check-in-ul se face doar in aeroport, gratuit.
La companiile de linie (Tarom, Air France, LOT, etc.) sa faci check-in in aeroport este, de regula, gratuit, DAR (!) la companiile low cost (Wizz Air, RyanAir), este contra cost. Iar suma nu e mica, neatentia/neglijenta poate costa de la 25 euro pana la 40-60-70 euro/ persoana.